fbpx
Meny

Relaterade artiklar

Läs de senaste artiklarna

»Stämningen är på topp!«


TEXT Sandra Rundlöf
FOTO Sanna Ek
»Stämningen är på topp!«

Näthandel är större än någonsin och likaså Tuna Park som nyligen expanderade med 8 400 kvadratmeter. Under året fick gallerian åtta nya varumärken och kommande år fortsätter i samma riktning. ”Besöksantalet har varit över förväntan”, berättar Veronica Gustafsson.

Varför är Tuna Park så populärt?

– Gallerian känns fortfarande modern trots att den invigdes för 13 år sedan. Efter renoveringen av mattorget har vi haft en ännu starkare besöks- och omsättningsutveckling. Även om kundernas köpbeteenden förändras vill de ha en mötesplats och det tycker jag att vi har skapat. Vi vet att många besökare kommer hit för att umgås och äta god mat så därför öppnar vi två nya matställen på mattorget under nästa år. Då kommer vi även att tillföra fler butiker.
Inom branschen finns en oro om näthandelns inverkan på fysiska butiker, men Veronica förklarar att det inte är något de kan eller vill stå emot. För att behålla sina besökare satsar de istället på tillgänglighet, utbud, aktiviteter och service.

Tankar kring er nya hyresgäst City Gross?

– De har varit efterlängtade! Vi har fått jättebra respons från våra besökare sedan det blev känt att City Gross skulle öppna hos oss. Jag förstår varför, nu när jag fått se vilken otroligt fin butik det är. Deras utbud av färskvaror är verkligen fantastiskt!

Berätta om dina drygt två år som centrumchef.

– De har varit otroligt inspirerande! Under dessa två år har vi byggt om mattorget och invigt den nya delen av gallerian. Vi är glada och stolta över att tillföra fler varumärken, större utbud och ökad service till Eskilstunaborna. Målet och förhoppningen är att ännu fler Eskilstunabor stannar på hemmaplan när de ska shoppa. Vi har jobbat mycket med den lokala förankringen, personligt bemötande och ökad service. Jag har också fokuserat på handelsutveckling i stort här i Eskilstuna. Vi samarbetar med övriga handelsplatser, kanske framförallt innerstaden.

Handelsutvecklingen bidrar till fler arbetstillfällen och gör staden mer attraktiv, både för invånare och besökare, vilket stärker alla i slutändan.
Nu har besökare fullt upp med att handla julklappar och Veronica förklarar att det, för vissa butiker, är en avgörande tid för att få ett positivt resultat. Samtidigt ser hon perioden som den bästa tiden på året för Tuna Park tack vare julpynt och att ”stämningen är på topp både hos personalen och kunderna!”

Veronica Gustafsson
Roll: Centrumchef, Tuna Park.
Ålder: 38 år.
Familj: Man och två barn.
Fritidsintressen: Jag älskar att gå i skogen och att läsa.
Första jobb: Städerska på City Hotel i Eskilstuna.

Relaterade artiklar

HANDEL

»Äntligen är ombyggnationen avslutad!«

Dagligvaruhandeln har följt med Erik Fagerlind under hela yrkeslivet, men inom Hemköp är han alldeles ny – i en nyrenoverad butik. Han blev en del av Hemköp-gänget innan sommaren,...

Publicerat den av Sandra Rundlöf
HANDEL

Kvinnorna bakom guldet

Dagligen fyller de kundregistrets sidor med nya namn. På Facebooksidan hyllar kunderna deras goda service. Superlativen är många. Ägarna liknar ett besök på Guldklimpen vid att...

Publicerat den av Sandra Rundlöf