fbpx
Meny

Relaterade artiklar

Läs de senaste artiklarna
Växer med växthus
Publicerat för av Sanna Ek

EM Home i Eskilstuna är en utveckling ifrån Mikael Bolinssons möbelvaruhus Underbara hem, med inslag från växtriket – och ännu mer på gång!
– Alla dagar ser olika ut för oss. Allt ifrån planering av förändring i butiken, personalfrågor, kundfrågor, nya inköp, nya leverantörer. Alltså väldigt varierande, berättar Javier Bolinsson Contreras som är ansvarig för butiken.

Berätta, hur ser branschen ut?

– Vi gick med i kedjan för två år sedan för att kunna utvecklas med möbelbranschen. Handeln har varit väldigt upp och ner de senaste åren där webbhandeln har, som alla nog vet, tagit stora andelar inom detaljhandeln. Om tio år tror vi att mycket mer kommer att vara webbaserat.

Vad har ni på gång just nu?

– Just nu köper Javier in sig i EM i Eskilstuna, han har varit aktiv i bolaget i sex år, säger Mikael.
Samtidigt planerar de nu för ett stort och efterlängtat växthus som kommer att byggas upp till våren. EM Home Central har nyligen blivit uppköpta av Electra vilket de ser som en stor fördel då det är ett bolag som är vana med arbetet och att utveckla kedjor. En stor styrka då leveranser och förhandlingar med både befintliga och nya leverantörer kommer att förenklas.
– Vi arbetar även ständigt med våra utmaningar; att synas mer, hitta nya kanaler, för att komma ut till en större marknad. Framöver vill vi så klart öppna fler butiker. Om allt går så som vi vill så öppnar vi fler butiker med samma koncept som Eskilstuna!

Vilka är framgångsfaktorerna?

– För oss som EM Home-butik i Eskilstuna är vår främsta styrka den blandning av personer vi har på plats. Vi har bra medarbetare med olika kunskaper och ett sortiment som sticker ut,
främst under sommaren när Mikael har sin blomstermarknad. Det är faktorer som bidrar till att vi känner att vi har de mesta att erbjuda till våra kunder. Just våra framgångsfaktorer är att medarbetarna trivs. Det speglas ut mot kunden.

De har ett blandat sortiment som passar de flesta, med allt från kampanjmöbler till ett sortiment som kunden i princip kan bygga så som de själva vill.
– Vi tror mycket på att samarbeta med starka varumärken för att ge våra konsumenter ett mervärde. EM Home för oss är en butik som våra konsumenter och medarbetare ska se som sin butik, man ska alltid känna sig välkommen och väl omhändertagen.

Javier Bolinsson Contreras
Ålder: 28 år.
Roll: Ansvarig för butiken.
Familj: Fru.
Bor: Kvicksund.
Första jobb: Tidningsbud.

Mikael Bolinsson
Ålder: 57 år.
Roll: Ägare/vd.
Familj: Fru och barn.
Bor: Mälarbaden.
Första jobb: Jobbade med familjeföretaget, blomshoppen.

Relaterade artiklar

HANDEL

»Äntligen är ombyggnationen avslutad!«

Dagligvaruhandeln har följt med Erik Fagerlind under hela yrkeslivet, men inom Hemköp är han alldeles ny – i en nyrenoverad butik. Han blev en del av Hemköp-gänget innan sommaren,...

Publicerat den av Sandra Rundlöf
HANDEL

»Stämningen är på topp!«

Näthandel är större än någonsin och likaså Tuna Park som nyligen expanderade med 8 400 kvadratmeter. Under året fick gallerian åtta nya varumärken och kommande år fortsätter i...

Publicerat den av Sandra Rundlöf